![]() |
![]() ©日本ユニセフ協会
韓国からのお手紙を山形市で生活をしている福島の子どもたちそしてお母さんたちに届けました。「かっこいい!見て!」という子どもたちや「明るい絵に元気をもらえた」と話すお母さんたちの顔に笑顔がこぼれました。 We've delivered letters from Korean children to children and their mother in Yamagata who've been evacuating from Fukushima. "Look! These drawings are so cool!" "The letters gave us encouragement" so they told us with happy voice.Apr 27, 2012 ![]() ©日本ユニセフ協会
アイスランドのシャウランド幼稚園に岩手県釜石保育園からのお返事が届きました!子どもたちは思いがけないプレゼントに大喜び!一緒に届いた写真や新聞紙の兜にも興味津々。お返事は今後、公共施設やイベントでも展示される予定です。 The letters of appreciation from Kamaishi nursery school in Iwate has arrived at Sjaland kindergarten! All the children were pleasantly surprised at unexpected present from Japan. They looked at photos and Origami samurai warrior helmet with curious eyes. The letters will be exhibited at the public spaces and events aftertime.Apr 20, 2012 ![]() ©日本ユニセフ協会
宮城県ふじ幼稚園からのお返事が香港のインターナショナルモンテッソーリ学校へ届きました。子どもたちは日本で起こった震災について改めて胸を痛めていましたが、自分たちの手紙を日本の子どもたちがとても喜んで受け取ったことを聞き、喜びました! The letters of appreciation from children in Yoshida nursery school in Miyagi arrived to children at International Montessori School. The children learnt about what happened in Japan again. They were sad but were happy too that their drawings made the Japanese children happy.Apr 27, 2012 ![]() ©日本ユニセフ協会
東北の子どもたちが書いたお返事の翻訳が揃い、続々と各国への発送が進んでいます!東北に届けた同じボックスが、海外の子どもたちへも届きます。たくさんの笑顔をこの鳥がまた運んでくれますように。 Letters of appreciation from Tohoku children have been translated and preparations for shipment are well under way. The letters will be sent in a same blue box that we delivered letters to children in Tohoku. We wish that the bird would bring happiness and smiles to the children in all over the world.Apr 6, 2012 ![]() ©日本ユニセフ協会
3月13日、福島県南相馬市原町高校に東ティモールからの手紙とメッセージの書かれた大きなバナーを届けました!現地の教育支援を行っている高橋道郎さんからの東ティモールのお話や歴史をとても真剣に聞いていました。 We've delivered letters and banner with messages from Timor-Leste to Haramachi high school together with Mr. Michio Takahashi who's been supporting with education. Students were listening carefully of his talk about story of Timor-Leste.Apr 13, 2012 |